اکسیژن
اکسیژن
اطلاع رسانی، آموزش و فرهنگ سازی برای دستیابی به هوای پاک در کشور

عضو شورای شهر تهران گفت: بر اساس آمارها در سال گذشته وزارت بهداشت اعلام کرد که ماهانه به صورت میانگین بیش از 220 مرگ منتسب به آلودگی هوا در تهران داشتته ایم.

رحمت‌الله حافظی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی تهران پرس در خصوص فرسوده بودن حوزه حمل و نقل عمومی تهران اظهار داشت: در حال حاضر فرسوده بودن حوزه حمل و نقل یک مشکل است که موجب آلودگی هوا شده و اگر برای نوسازی و توسعه آن اقدامات لازم صورت نگیرد آلودگی ناشی از آن در آینده به یک بحران تبدل می شود.

وی ادامه داد: بر اساس آمارها در سال گذشته وزارت بهداشت اعلام کرد که ماهانه به صورت میانگین بیش از 220 مرگ منتسب به آلودگی هوا در تهران داشتیم. آمار تکان‌دهنده‌ای که باید حدود 2500 مورد بستری شدن ناشی از بیماری‌های قلبی در سال و بیش از 4 هزار و 550  مورد بستری بر اثر مشکلات تنفسی را به آن اضافه کرد.

عضو شورای شهر تهران با بیا اینکه  آلودگی 88 درصدی هوای تهران ناشی از تردد خودروهای سواری و موتورسیکلت‌هاست، تصریح کرد: در این راستا تولیدکنندگان داخلی خودروها و موتورسیکلت ها باید تولیداتشان را به استانداردهای جهانی برسانند در غیر این صورت انجام هر اقدامی برای کاهش آلودگی هوا از سوی مسئولان و مردم بی فایده خواهد بود.

حافضی بیان کرد: باید بستری فراهم شود تا خودروسازان بتوانند خود را در رقابت با خودروی خارجی قرار دهند یا سطح استانداردها را به حد مطلوب برسانند که با انجام این امر شاهد به حداقل رسیدن آلودگی هوا خواهیم بود.

وی اضافه کرد: متاسفانه دولت گذشته در مورد توسعه ناوگان اتوبوسرانی و مترو کمک نکرد که امیدواریم دولت جدید منابع مورد نیاز را برای توسعه و نوسازی حوزه حمل و نقل تامین کند تا شاهد خروج اتوبوس‌ها و سواری های  فرسوده و غیر استاندارد از این حوزه و توسعه مترو باشیم.

عضو شورای شهر تهران در پایان گفت: گزارشی در سال 2006 از سوی بانک جهانی ارایه شد که دولت ایران خسارتی حدود 8   میلیارد دلار در خصوص آلودگی هوا متحمل شده است، چرا نباید این مبلغ مدیریت و به سمت زیرساخت‌ها هدایت شود. این در حالی است که قطعا در سال‌های اخیر این رقم افزایش چشمگیری هم داشته است.

پنجشنبه 24 بهمن1392


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

نوشته شده در تاريخ سه شنبه 30 بهمن 1392برچسب:, توسط |
.: Weblog Themes By LoxBlog :.